FYSIOMEDICA

Fysiotherapie na Covid-19

zorg na covid-19

Corona Fysiotherapie

Als je na een COVID-19 infectie klachten houdt bij het bewegen en het uitvoeren van activiteiten kun je bij de fysiotherapeut terecht voor hulp, advies en begeleiding. Bijvoorbeeld als je klachten hebt op het gebied van vermoeidheid, benauwdheid, energie, kracht of uithoudingsvermogen.

Het kost tijd om te herstellen van COVID-19. Het belangrijk om dagelijkse activiteiten rustig op te bouwen. De fysiotherapeut kan je begeleiden bij het geleidelijk weer oppakken van dagelijkse activiteiten.

De fysiotherapeut helpt als je klachten houdt bij het bewegen en het uitvoeren van activiteiten, zoals wandelen, traplopen, fietsen of sporten.

De behandeling van de fysiotherapeut tijdens én na COVID-19

De symptomen van COVID-19 zijn divers. Sommige mensen hebben weinig klachten en kunnen gewoon thuis herstellen. Als je langer dan drie dagen koorts hebt, steeds zieker wordt, steeds moeilijker ademt of in de risicogroep valt en koorts hebt, is het raadzaam om contact op te nemen met je huisarts. Bij patiënten met ernstige klachten kan een ziekenhuisopname nodig zijn.

Na herstel van COVID-19 is de behandeling die je nodig hebt afhankelijk van je klachten.

Bij problemen met het bewegen en het uitvoeren van dagelijkse activiteiten kan de fysiotherapeut je helpen. Bovendien hebben we nu ook nog de diverse variaties van virussen waar we niet precies van weten hoe een en ander verloopt. (Omikron.. milder maar veel meer besmettelijk)

Inmiddels is er ook gebleken dat een best wel een hoog percentage van de 1e golf van Corona ook nu nog blijvende klachten houdt zoals behoorlijke kortademigheid. Snel moe zijn enz...

Natuurlijk zijn de gevolgen van Covid-19 en alle varianten die zich nog openbaren in voortschrijdend inzicht van nieuwe ontdekkingen waarvan we vrijwel elke dag wel weer iets nieuws leren.

Vanzelfsprekend houden wij ons daarvan op de hoogte.. dus voor meer en actuele informatie neem gerust contact op.